Design Thinking
Design Thinking este o metodologie inovatoare, un proces care sustine identificarea solutiilor creative pentru rezolvarea problemelor, care pleca de la nevoia clientului si il mentine pe acesta in centrul fiecarei etape din cele 5 ale procesului.
Prin parcurgerea acestui program veti reusi:
– Sa dobândiți o înțelegere profundă a principiilor și instrumentelor Design Thinking;
– Sa aplicați metodologia și instrumentele Design Thinking pentru a genera idei inovatoare și pentru a crea împreună cu clientii o experiență îmbunătățită pentru ei;
– Sa imbunătățiți eficiența personală si profesionala devenind mai constient de nevoile celor din jur;
Înțelegerea celor cinci etape permite oricui să aplice principiile Design Thinking pentru a rezolva probleme si situatii complexe care ne inconjoara.
1. Empatie: prin empatie, veti dobandi o intelegere in detaliu a nevoii clientului/utilizatorului.
2. Definire: pentru a defini problema care trebuie rezolvata, veti reuni informațiile identificate și adunate pe parcursul etapei anterioare si veti formula perceptii diferite ale nevoii.
3. Ideatie: veti genera idei, plecand de la perceptiile formulate anterior, cu scopul de a identifica solutii pentru rezolvarea problemei clientului/utilizatorului.
4. Prototipare: veti produce o serie de versiuni incipiente ale solutiei alese, cu caracteristici specifice reduse, astfel incat sa investigati utilitatea acestora si sa identificati cel mai bun raspuns la nevoile clientului/utilizatorului.
5. Testare: veti testa produsul/serviciul cu utilizatorul final, astfel incat sa decideti impreuna cu acesta daca solutia aleasa este finala sau suporta imbunatatiri.
Obiective si beneficii:
– ințelegerea și aplicarea principiilor și instrumentelor Design Thinking prin aplicatii practice;
– Posibilitatea de a decide inca din timpul cursului asupra unei probleme reale de rezolvat;
– obținerea unei satisfacții crescute a clienților/ultilizatorilor și o eficiență operațională îmbunătățită prin raspuns bine definit la nevoi reale;
– imbunătățirea comunicarii și muncii în echipă, printr-un set comun de instrumente și tehnici (metodologie disciplinată, repetabilă);
– dezvoltarea liderilor inovatori cu scopul a îndeplini obiectivele extinse de a produce servicii mai bune, furnizate mai rapid și cu costuri mai mici.
Viziunea noastra asupra imbunatatirii comportamentale:
Programul Enviso Design Thinking va ajuta sa:
– ganditi creativ;
– lucrati diferit;
– formulati intrebarile corecte pentru a clarifica raspunsul;
– luati decizii bazate pe date si informatii certe;
– utilizati principii, instrumente si metode inovatoare;
– creati spatiul si cultura schimbarii;
– comunicati, comunicati, comunicati
– testati repetat;
– dezvoltati abilitatile necesare pentru a obtine schimbarile dorite la fiecare nivel al organizatiei.
Design Thinking Essentials
Prezentarea generala a cursului – Essentials
Cursul acopera concepte teoretice de baza – 40% din timp – si simulari practice aplicand instrumentele invatate – 60% din timp:
– Concepte cheie si principii ale Design Thinking
– Identificarea obiectivelor cercetarii
– Intelegerea problemelor din perspectiva clientului/utilizatorului
– Ghidarea grupurilor in generarea ideilor inovatoare
– Cele 5 etape ale procesului de Design Thinking (Empatie, Definire, Ideatie, Prototipare, Testare)
– Caracteristicile planului de actiune
– Planificarea si realizarea cercetarii in vederea proiectarii solutiei, inclusiv tehnica intervievarii
– Realizarea si utilizarea unui storyboard pentru a comunica ideile de proiectare
– Iterarea ideilor inovatoare
– Aplicarea tehnicilor imersive pentru a obtine perspectiva clientului/userului
– Sintetizarea informatiilor colectate sub forma de perceptii motivatoare.
Descrierea cursului
Nivel: Fundamentals
Durata: 2 zile curs, incluzand 2 ore examen pentru certificare internationala
Cine poate participa: Top, middle management, designeri/arhitecti de produse, servicii, procese.
Materialele de curs si examinarea sunt in limba engleza.
Beneficii:
– Intelegerea tehnicilor necesare implementarii cu success a unui proiect de Design Thinking
– Identificarea si solutionarea problemelor simple de business utilizand metodologia Design Thinking
– Dezvoltarea capacitatii organizationale de inovare
– Obtinerea de servicii/produse imbunatatite
– Dobandirea abilitatilor practice de Design Thinking.
Design Thinking Practitioner
Prezentarea generala a cursului – Practitioner
Cursul acopera concepte teoretice avansate – 40% din timp – si simulari practice aplicand instrumentele invatate – 60% din timp:
– Instrumente avansate ale Design Thinking
– Aplicarea cadrului Design Thinking pentru a rezolva probleme intr-un mod creativ
– Implementarea culturii Desig Thinking in organizatie
– Practicarea prototiparii rapide
– Solutionarea provocarilor complexe utilizand metodele Design Thinking
– Rafinarea ideii inovatoare prin multiple ideatii si prototipari
– Crearea prototipurilor in vederea testarii timpurii, inainte de a investi timp si bani.
Descrierea cursului
Nivel: Avansat
Durata: 2 zile curs, incluzand 2 ore examen pentru certificare internationala
Cine poate participa: Top, middle management, designeri/arhitecti de produse, servicii, procese.
Materialele de curs si examinarea sunt in limba engleza.
Beneficii:
– Intelegerea tehnicilor avansate necesare conducerii unui proiect de Design Thinking
– Identificarea si solutionarea problemelor complexe de business utilizand metodologia Design Thinking
– Conducerea departamentelor de inovare si cercetare ale organziatiei
– Lansarea de servicii/produse imbunatatite
– Obtinerea unei intelegeri avansate a abordarii Design Thinking
Curriculum Design Thinking Essentials
1. Ce este Design Thinking 1.1 Cadrul Design Thinking 2. Stabilirea proiectului 2.1 Pentru cine se solutioneaza problema? 2.2 Intelegerea utilizatorului 2.3 Care este impactul cercetarii utilizatorului? Concluzii asupra cercetarii utilizatorului 3. Observarea 3.1 Cum se identifica obiectivele cercetarii 3.2 Cine va fi intervievat? (Activitate: identificarea subiectilor de intervievat) 3.3 Formularea si adresarea intrebarilor corecte (Activitate: Conceperea listei de intrebari pentru interviu) 3.4 Ghidul interviului (Activitate: Crearea ghidului interviului) 4. Interviul 4.1 Cum se realizeaza un interviu? 4.2 Realizarea primului interviu (Activitate: realizarea interviurilor) 5. Intelegerea/Identificarea constatarilor 5.1 Proto-persona (Activitate: creare proto-persona) 6. Empatia 6.1 Obtinerea altor perspective decat cele proprii 6.2 Triggeri emotionali si transmiterea experientelor emotionale (Activitate: empatie imersiva) 7. Perceptii 7.1 Sumarizarea informatiilor identificate prin observare, interviu, empatie si transformarea acestora in perceptii motivatoare. (Activitate: obtinere, conectare, fabricare, storytelling). 8. Test si proiect final – prezentarea perceptiilor dobandite.
Curriculum Design Thinking Practitioner
1. Ce este Design Thinking (recapitulare si exercitii) 1.1 Cadrul Design Thinking si instrumentele avansate 2. Cele 3 lentile ale Design Thinking 2.1 Necesitate, fiabilitate, viabilitate (Activitate) 3. Ideatie, prototipare si rafinare prin iteratie 3.1 Ideatie – Generarea de idei (Activitate) 3.2 Prototipare – Fabricarea rapida a prototipului (Activitate) 3.3 Iteratie – Rafinarea ideilor inovatoare (Activitate) 4. Stabilirea proiectului 5. Arta ideatiei 5.1 Ce este ideatia 5.2 Instrumente, mentalitate, metode (Activitate) 5.3 Lucrul cu constrangeri 5.4 Brainstorm (Activitate) 6. Idei convergente 6.1 Gandirea convergenta (Activitate) 7. Prototiparea rapida 7.1 Tipuri de prototipuri 7.2 3 pasi in prototipare (Activitate) 8. Iteratia 8.1 Incercari si erori 8.2 Pasii iteratiei 9. Test si proiect final – prezentarea planului pentru implementarea solutiei.
PENTRU INSCRIERI LA CURSURI OPEN SAU LA PROGRAME DE COACHING / CONSULTANTA , CONTACTATI-NE:
Andaluza Boncu
andaluza.boncu@enviso.org